Okul Öncesi Eğitim Sistemimiz
0-6 yaş dönemi, öğrenmenin en yoğun olduğu, temel alışkanlıkların kazanıldığı ve zihinsel yeteneklerin hızlı bir biçimde gelişip biçimlendiği dönemdir. Bahçeşehir Kolejinde erken çocukluk dönemi eğitimimizi planlarken önceliğimiz çocukların merak duygularını geliştirmek, öğrenme konusundaki motivasyonlarını yükseltmek ve onlara öğrenme heyecanı aşılamaktır. Çünkü bilgiye giden yol meraktan geçer. Hedefimiz çocuklarımızın öğrenirken aktif olan, soru soran, fikirlerini ortaya koymaktan korkmayan, kendi fikirlerini savunabilen öğrenciler olarak yetişmesini sağlamaktır.
Yabancı Dil
Bahçeşehir Koleji anaokullarında, 4 ve 5 yaş gruplarında, “Half Day English / Yarım Gün Türkçe Yarım Gün İngilizce” programı uygulanıyor. 4 yaştan itibaren uygulanan yabancı dil eğitiminin amacı, öğrencilerin yaratıcı ve interaktif öğrenme ortamlarında İngilizce dil becerilerini geliştirmek, yoğun İngilizce eğitimi ile kavramları hem anadillerinde hem İngilizce dilinde irdeleyerek, bütünsel olarak kavramalarını sağlamaktır.
Okuma Yazmaya Hazırlık ve Robotik Laboratuvarı
21.yüzyılın en önemli alanlarından biri olan bilgisayar yazılım temeli için kodlama ve robotik ile çalışan öğrencilerimiz, Ulusal ve uluslararası turnuvalara buradan hazırlanmaktadırlar. Temel Kodlama eğitimi okulöncesi sınıflarımızda 5 yaş itibariyle verilmeye başlanmaktadır.
Sembol çalışmaları, ses çalışmaları ve anlama-anlatım çalışmalarından oluşan okuma yazmaya hazırlık programımız 36-66 ay arası öğrencilerimiz için aşamalı olarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin ses temelli eğitim modeline uygun olarak harfleri tanıyıp yazdıkları, kelimeler türettiği, küçük motor kaslarını geliştirmek için çeşitli sanat etkinlikleri ve oyunlar yoluyla becerilerini geliştirdikleri bu süreçte amacımız onları ilköğretime en iyi şekilde hazırlamaktır.
Problem Çözme ve Düşünme Etkinlikleri
Çocuklara günlük hayatta sıklıkla karşılaşabilecekleri problem durumları sunulur. Çocuklardan verilen problem durumlarına olası değişik çözüm önerileri geliştirmeleri ve problemin olası nedenlerini tahmin etmeleri beklenir. Bu sorular etkin karar verme, neden-sonuç ilişkisi kurabilme, problem çözebilme becerilerini kazandırmada önemli rol oynar.
Kodlama Saati
Türkiye’de ilk kez Bahçeşehir Okullarında uygulanmaya başlayan Kodlama Saati çocukların küçük yaşlarda kodlama öğrenmesi amacıyla geliştirdiğimiz ‘ComputationalThinking - Bilişimsel Düşünme’ projesi kapsamında planlanmış bir eğitimdir. 5 yaştan itibaren uyguladığımız Kodlama Saati, Bahçeşehir Üniversitesi öğretim üyeleri, okul öncesi eğitim ve bilgisayar öğretmenleri ile birlikte geliştirilmiştir. Temel hedefimiz öğrencilerimizin algoritmik düşünme becerilerinin gelişimini sağlamaktır. Bu eğitimle çocuklarımızın bilgi ve iletişim teknolojilerinin aktif birer kullanıcısı olmasını ve yaratıcı fikir oluşturarak bu fikirlerini teknoloji kullanarak hayata geçirebilen bireyler olarak yetişmesini amaçlıyoruz. Kodlama Saati, dijital teknolojilerin doğru ve sağlıklı kullanımı, teknolojik aletlerin çalışma prensipleri, basit algoritma geliştirme, programlama, dijital hikayeleme, animasyon tasarımı ve dijital oyun tasarımı modüllerini içermektedir.
Matematik Çalışmaları
Math TheirWay: Çocukların Gözüyle Matematik, California Üniversitesi, Berkeley’de, Eğitimde Buluşlar Merkezinde, Erken Çocukluk Eğitimi Direktörü BarattaLorton tarafından geliştirilmiş bir programdır. Eğitim programımızda yer alan Math TheirWay metodu ile matematiksel kavramlarla erken yaşta tanışan öğrencilerimiz:
Serbest Keşfetme
Örüntü Oluşturma
Gruplama ve Sınıflandırma
Sayma
Mukayese Etme
Grafik Oluşturma
Sayıları Algılama basamaklarını aşamalı olarak gerçekleştirirler.
Programın amacı çocukların öncelikle doğal materyallerle çalışarak keşifler yapmaları, sembolik öğrenmeden çok kalıcı ve anlamlı öğrenme deneyimleri yaşamaları, öğrenirken eğlenmeleridir.
Finans Okur Yazarlığı
Küçük yaşta geliştirilmesi gereken 21.yy becerilerinden biri olan ve dünyada pekçok farklı şekilde uygulanan finans okur yazarlığı eğitimi Bahçeşehir Okulları’nda Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi hocalarımızla birlikte, kendi ihtiyaç ve kültürümüze uygun olarak geliştirdiğimiz bir sistem çerçevesinde uygulanmaktadır.
Harcama, Biriktirme (Tasarrruf) ve Paylaşma başlıkları altında topladığımız Finans Okur-Yazarlığı uygulamasının temel hedefi, ‘para nedir ve nasıl kullanılmalıdır’, ‘istek ve ihtiyaç arasındaki fark nedir’ gibi sorulara cevap bulmak; ‘seçim yapmak’, ‘sabırlı olmak’ gibi kavramları pekiştirmektir.
Her ay düzenlediğimiz etkinliklerle Finans Okur-Yazarlığı çalışmalarımızı sürekli zenginleştiriyoruz. 3 kitaptan oluşan bir eğitim setimiz bulunuyor. Bu alandaki çalışmalarımızın hem Matematik hem Okuma-Yazma hem de Değerler Eğitimi programımızla örtüşmesine de dikkat ediyoruz.
Bilimsel Aktiviteler
GEMS (Great Explorations Math andScience) Üniteleri;
İlk olarak Lawrence Bilim Merkezi’nde geliştirilmiş olan GEMS etkinlikleri; fen ve matematik programımızın temelini oluşturur. Önce yapmak sonra açıklamak şeklindeki bu yöntem; öğrencinin kendiliğinden harekete geçmesini, konunun temelindeki kavram ve fikirleri anlamak için gereken deneyimi edinmesini ve eleştirel düşünmesini sağlamaktadır. GEMS etkinlikleri öğrencilerin kendi başlarına buluş yapmalarına olanak tanır, sorgulamayı ve sonuç çıkarmayı öğrenerek daha yüksek düşünme sistemleri oluşturmalarını sağlar. Anaokullarımızda uygulanan bazı GEMS üniteleri: Karıncalar, Arılar, Yumurtalar, Ağaç Evler, Penguenler, Kelebekler, Uğurböcekleri...
Bahçeşehir Koleji Kariyer ve Rehberlik Merkezi KAREM çocuk ve gençlerin sosyal, duygusal ve kariyer gelişiminin her aşamasında veriye dayalı ve profesyonel rehberlik desteği sağlanması amacıyla kurulmuştur. Bahçeşehir Kolejinde yürütülen tüm psikolojik danışma ve rehberlik faaliyetleri KAREM çatısı altında birleştirilmiştir.
KAREM (Kariyer ve Rehberlik Merkezi ) Çalışmaları
Dört temel boyutta yürütülen KAREM faaliyetleri, her öğrencinin 21. yy. becerileri doğrultusunda kendi yetenek, ilgi alanları ve değerlerini fark etmesi, bunlar doğrultusunda becerilerini geliştirmesi ve kariyer gelişiminin desteklenmesi için gerekli tanıma, değerlendirme ve geliştirme çalışmalarını kapsamaktadır. Okul psikolojik danışmanları tarafından okul öncesi 4 yaş ve 5 yaş grubunda aylık olarak yürütülen KAREM Gelişim Dersleri ve tanıma- değerlendirme amaçlı test, envanter vb. araçlar ile yıl boyunca sürdürülecek çalışmalar yapılandırılmaktadır. Veli boyutunda öğrencinin gelişimine yönelik değerlendirmelerin profesyonel şekilde paylaşıldığı bireysel “KAREM Veli Görüşmesi”, Anne Baba Okulu Modülü çerçevesinde veli seminer ve atölye çalışmaları yürütülmektedir.
Laboratuvar
21. yüzyıl eğitim modeline ve STEM+A eğitimini destekleyen, öğrencinin kendini keşfetmesini sağlayan 16 dan fazla laboratuvar alanıyla hizmet vermekteyiz;
2 adet Bilişim Kodlama Dersiliği
Drone Pilotluğu Laboratuvarı
Meeting Point
Fen Bilgisi Laboratuvarı
Tasarım Atölyesi
Maker Laboratuvarı
CNC
Görsel Sanatlar Dersliği
Müzik Sınıfı
Gastronomi Sınıfı
Selender (El Sanatları)
316 Kişilik Konferans Salonu
2 Adet Kapalı Spor Salonu
Yüzme Havuzu
Ve Fizik, Kimya ve Biyoloji Laboratuvar alanları bulunmaktadır.
Yemekhane
Anaokul öğrencilerimize, kahvaltı, öğle ve ikindi öğünlerinde onların kalori ihtiyaçlarına göre yemekhane hizmeti verilmektedir. Yemekhane alanından gıda mühendisi sorumludur.
Sağlık Servisi - Revir
Sağlık servisi 08.00 – 17.30 saatleri arası açıktır.
Bahçeşehir Sportif Koordinasyon (BSK)
Bahçeşehir Koleji olarak yapılan BSK (Bahçeşehir Sportif Koordinasyon) çalışmaları her türlü hareket becerisini içerisinde bulunduran bir terim olarak karşımıza çıkmaktadır. Becerilerin öğrenilmesi, geliştirilmesi ve belirli bir verim düzeyine ulaşabilmesi, ilgili tekniğin ince bir formda amaca uygun bir şekilde akılcı, güvenli, çabuk, hoşa gidecek ve eğlenceli tarzda yapılması olarak tanımlanabilir. 4 - 7 yaş arası öğrencilerimizi kapsayan bu çalışmalar öğrencinin büyük ve küçük kas gruplarını çalıştırarak, koordinasyon özelliklerini geliştirerek öğrencileri daha karmaşık hareket ve fiziksel çalışmalara hazırlamak amacıyla planlanmış etkinliklerden oluşmaktadır. BSK içerik olarak yürüme, koşma, denge, esneklik, yuvarlanma, sekme, atma-tutma, atlama, sıçrama ve tırmanma çalışmaları olarak dallara ayrılmış bu dallarında her biri kendi içerisinde basit ve karmaşık çalışmalar olarak şekillenmiştir. BSK çalışmalarında, içeriğinde yer alan hareket ve fiziksel etkinliğe dayalı olan dallar kullanılarak, öğrencilerin motor becerilerini geliştirilerek, dallar arasında basitten karmaşığa tekli ve çoklu çalışmalar yapılarak öğrencinin becerilerinin en üst düzey gelişimini sağlanması hedeflenmektedir.
Fiziksel Etkinlik Çalışmaları
Okul öncesinde fiziksel aktivite olarak BSK ve yüzme dersleri yapılmaktadır. Bu dersler öğrencilerimizin fiziksel gelişimleri dikkate alınarak planlanmıştır. BSK dersleri tüm Türkiye’de ki kademelerde yıl boyunca belirlenen planlama doğrultusunda uygulanmaktadır. Yıl içerisinde planlanan BSK şenlikleri ile öğrencilerimizin becerilerini göstererek özgüven kazanacakları eğlenceli etkinlikler yapılmaktadır. Yüzme havuzu olan kampüslerde yüzme dersleri yıl boyunca yaş gruplarına özgü hazırlanan seviye planlamaları doğrultusunda uygulanmaktadır. Tüm yapılan bu çalışmalarda branşlara özgü belirlenen kriterler ile öğrencilerimizin gelişimleri takip edilmektedir. Bu kriterler STP (sosyal takip programı) ile kayıt altına alınmaktadır. Yılda 2 kez öğrencilerimizin antropometrik ölçümleri yapılmakta ve kayıt altına alınarak gelişimleri takip edilmektedir.
&